Роликові опори

Роликові опори - це елементи фурнітури для відкатних воріт, які утримують конструкцію і дозволяють їй переміщатися (їздити по роликам вліво-вправо). 


Кожна опора являє собою каретку з 8-ю роликами, встановлену на основу за допомогою рухомого з'єднання, що дозволяє «голові» нахилятися в бік ходу стулки. 


Йдуть парою, встановлюються на спеціальному фундаменті і заводяться всередину рейки внизу конструкції.


Роль роликових опор

Роликові каретки можна віднести до найбільш важливих елементів комплекту, при цьому і навантаження вони відчувають максимальні. Так що вимоги до вибору висуваються також досить жорсткі - опори повинні справлятися зі своїм завданням без зайвих перевантажень, ризику поломок і прискореного зносу. 


Призначення

Розроблено комплекти фурнітури під різні навантаження. 

З легкими стулками на проїзди не ширше 5 м йдуть так звані «малі», розраховані до 400 або 500 кг загального навантаження (баланс ваги і довжини воріт з урахуванням можливого налипання снігу або льоду). У них рейок має перетин 65 * 70 мм, а розміри роликів відповідають цим габаритам, щоб без проблем входити всередину направляючої з зазором 1-2 мм (не більш, інакше гарантовані «клевки» воріт).


Для більших (довгих і / або важких) воріт популярні «великі» комплекти до 800 кг загального навантаження. У них перетин рейки вже 94 * 85 мм і, природно, набагато більші ролики на посиленою опорі. 


Надважка фурнітура також проводиться деякими заводами, але в основному під замовлення і за дуже великі гроші, так що її розглядати не будемо - така мало кому потрібна. В крайньому випадку можна зробити дві симетричні зустрічні відкатні стулки на більш доступних комплектах. 

Підшипники

Вироби з невизначеними підшипниками китайського виробництва повинні викликати як мінімум підозра. Китайські, але якісні - вже краще. 

Ми рекомендуємо брати каретки з цілком певними підшипниками: 301-ми для «малого» і 303-ми для «великого» комплектів. Є на ринку каретки з 201 і 203-ми відповідно, але розраховані вони на в 1,5 рази менше навантаження, тому не з усіма воротами впораються і не так довго прослужать, як посилені.


Пильовики в підшипниках повинні бути резинометаллическими, щоб відсікати пил і вологу, не дозволяти іржавіти настільки важливих елементів. Просто металеві пильовики не так надійні. 

Ролики

Самі ролики (обойма підшипника) можуть бути металевими або полімерними. У будь-якому випадку вони повинні бути симетричними, правильно розташованими на каретці.


Хоч як би рекламували ефективність пластикових, ми їх для нашого клімату, особливо з традиційно великими воротами, не рекомендуємо. 

    

Полімер чутливий до морозів та спеки, в першому випадку може стати крихким, у другому - пластичним. Поламані або деформовані колеса лагодження не підлягають, змінюється повністю роликовий опора (а це один з найдорожчих елементів комплекту). До того ж зносостійкість металу в будь-якому випадку вище. Так що купувати варто опори саме зі сталевими роликами. 

Додаткова інформація

Є й другорядні критерії, що дозволяють оцінити якість. Так бажано, щоб антикорозійне покриття металу було досить товстим і рівномірним. Важливо, щоб рухоме з'єднання голови з основою не підклинює. 


Дистанційні втулки роликів в деяких комплектах йдуть полімерні - такі каретки будуть дешевше (тому й економ-варіант), але великі навантаження їм краще не давати. 


Купувати ролики слід за допомогою ключового в парі, щоб вони гарантовано підходили за розмірами і геометрії: застряють або бовтаються в трубі колеса не дозволять системі нормально працювати. 


Дистанцію між опорами необхідно робити максимально можливою, тоді навантаження на фурнітуру буде менше. 

Важливо: навіть найякісніші елементи, підібрані неправильно або встановлені з порушеннями, будуть працювати з перевантаженнями, а значить, вийдуть з ладу достроково.