Підшипники для відкатних воріт

Надійність і ефективність з'єднання нерухомої осі роликового каретки з обертовим колесом забезпечується шарикопідшипником. Недостатньо міцні матеріали, неакуратно збірка і подібні огріхи даного елемента не дадуть можливості домогтися легкості ходу стулки, плавності руху воріт і довговічності системи в цілому. 

У разі зниження працездатності або поломки міняти доведеться не окремі підшипники або ролики, а каретку повністю. До того ж заклинювання або посилене тертя підвищує ризик поломки або передчасного зносу автоматики. Тому важливо приділити пильну увагу кожної складової роликових опор ще на етапі вибору фурнітури. 


Опорні каретки, що застосовуються з консольними відкатними конструкціями, оснащені 4-ма парами роликів, а значить, містять 8 підшипників. При цьому ролики для воріт оснащуються закритими радіальними однорядними шарикоподшипниками. 


Для самих підшипників характерна неразборная конструкція, до того ж вони завальцовиваются в тіло ролика (бажано в сталь, а не пластик).


У пропонованих на нашому ринку комплектах фурнітури зазвичай використовуються 4 типи підшипників: 201, 203, 301 і 303 (за міжнародною класифікацією це буде відповідно 6201, 6203, 6301 і 6303). 


Порівняльні характеристики підшипників можна побачити в наступній таблиці: 

Параметри
201 (6201)
203 (6203)301 (6301)
303 (6303)
Зовнішній діаметр (D)
32 мм40 мм37 мм47 мм
Діаметр отвору (d)
12 мм17 мм12 мм17 мм
Ширина (B)
10 мм12 мм12 мм14 мм
Кількість кульок (z)
7 шт7 шт6 шт6 шт
Діаметр кульки (Dw)
5,56 мм7,14 мм7,94 мм9,53 мм
Динамічна вантажопідйомність (C)
6890 Н9560 Н
9750 Н13500 Н
Статична вантажопідйомність (Co)
3100 Н4500 Н4650 Н6650 Н
Гранична частота обертання (n)
22000 об / хв.17000 об / хв.19000 об / хв.16000 об / хв.
Маса (m)
33 г60 г60 г110 г

При визначенні відповідності до поставлених завдань в першу чергу звертають увагу на розміри і допустиму вантажопідйомність, тобто з легкими воротами несуча здатність може бути нижче, але для важких потрібне застосування розрахованих на підвищені навантаження підшипників. 


Статична вантажопідйомність показує розмір навантаження, вплив якої на нерухомий підшипник здатна приводити до деформації на 0,0001 діаметра тіла кочення. Отож її приймають до уваги при нерухомому вузлі і швидкості обертання менше 1 об / хв. 

Динамічна вантажопідйомністьь показує постійну радіальне навантаження, при якій елемент здатний відпрацювати базовий ресурс (мільйон обертів) без підвищеного зносу. Іншими словами, вона показує стійкість проти виникнення перших ознак «втоми» матеріалу кілець або тіл кочення, опір усталостному викришування. 

Зазначена в таблиці вантажопідйомність залежить від конструкції підшипника і його розмірів, а не від майбутніх йому навантажень. Слід вибирати варіант, що перевищує розрахункові для конкретної ситуації навантаження. При цьому забезпечується застосування строго за призначенням.  


Однорядні радіальні підшипники розраховані на радіальні навантаження (перпендикулярні осі підшипника), хоча помірні двосторонні осьові (уздовж осі) також здатні витримувати. Однак для бездоганної роботи протягом всього терміну експлуатації слід ретельно стежити за правильною установкою елементів без нехарактерних для даного типу підшипників навантажень, через які вантажопідйомність може впасти до 10% від номінальної.

Якщо розглядати в контексті застосування підшипників з роликовими каретками, то правильно встановлені ролики повинні спиратися серединою колеса на ідеально рівні, паралельні один одному, розташовані строго горизонтально на одному рівні полички направляючого профілю. В цьому випадку підшипники будуть працювати в стандартному режимі, передбаченому для них. 


Порушення в розташуванні роликів призводить до виникнення нехарактерних навантажень на підшипник, що шкодить даному елементу, значно прискорюючи знос: 

  • При звуженому профілі (занадто широких роликових каретках) колесо може спиратися про скошену частину рейки, а не на горизонтальну поверхню нижніх полиць. У цьому випадку на підшипник діють осьові навантаження, для нього не характерні, що буквально вбиває ролики. 
  • Кочення роликів з упором на зовнішній край колеса при недогібе полиць призводить до виникнення змішаної навантаження (радіальної і осьової одночасно), а в подібних умовах вантажопідйомність значно нижче. Це означає, що навіть якісні ролики довго не протримається.

 

Гранична частота обертання показує кордон, до якого підшипник гарантоване не буде перегріватися і руйнуватися. У разі використання з опорними каретками НЕ передбачається робота на занадто високих оборотах. У той же час у порівнянні з іншими типами підшипників (голчастими, роликовими, ковзання) кулькові забезпечують мінімальні втрати на тертя, тому у них спочатку відзначається більш висока інтенсивність і підвищена частота обертання.

Базовий ресурз підшипників кочення досягає мільйона обертів. Залежно від діючого навантаження і динамічної вантажопідйомності розраховується номінальний ресурс. Але реально довговічність буде залежати також від зовнішніх факторів: ударних навантажень, якості змащення, робочих температур і навіть ступеня забруднення. 

Важливим фактором є матеріали, з яких створюються вироби. Кільця підшипників можуть виконуватися зі сталі (нержавіючої або підшипникової), а також з полімерів і кераміки. З огляду на характер роботи роликових кареток для відкатних воріт, для них використовуються сталеві підшипники. 

У якісних підшипниках на висоті і якість, і кількість мастила, достатню на весь термін служби.


Різні кліматичні зони висувають свої умови до підшипників: в теплих країнах цілком можна обійтися механізмом зі звичайною змазкою, а для нашої країни підходять варіанти з низькотемпературної. Звичайна мастило на морозі може загуснути або навіть замерзнути, перешкоджаючи нормальній роботі. Підвищення навантаження при цьому потребують більше м'язових сил від Вас або підвищених потужностей від приводу, тим більше що автоматиці непередбачені зусилля можуть дорого обійтися. 

Для шарикопідшипників важливою характеристикою є тип захисту механізму: без захисту (відкрите виконання), з металевими або резинометаллическими пильовиками (закритий тип). 

Відсутність захисту призводить до засмічення механізму, швидкої втрати мастила та погіршення її стану, викликає корозію металу, як результат - заклинювання і неможливість роботи. Такі підшипники періодично потребують мастилі.


З роликовими каретками зазвичай використовують все ж підшипники закритого типу. Змазування дані елементи не вимагають, так що періодично оглядати і обслуговувати ролики, заведені всередину консолі, не доведеться. 


Металеві пильовики - захисні шайби з обох сторін підшипника. За їх рахунок збільшується термін служби елементів, але все ж при експлуатації з воротами цей варіант далеко не найкращий - розташовані ролики недалеко від поверхні землі, запиленість і вогкість високі, що здатне незабаром призвести до іржавіння і погіршити ефективність роботи цих елементів.


Оптимальним вибором будуть підшипники третього типу, тобто з резинометаллическими пильовиками - контактними ущільненнями. Такі вироби найбільш надійно захищені від негоди, пилу та інших несприятливих чинників, що продовжує термін їх експлуатації в порівнянні з іншими типами. 


Іноді виробники фурнітури знижують вартість роликових кареток саме за рахунок установки дешевих підшипників з м'якої сталі з металевими пильовиками. Однак придбання подібних роликів зазвичай призводить до підвищених витрат, а не економії, так як міняти цей не найдешевший елемент комплекту фурнітури доведеться незабаром. При цьому витратна частина буде виражена не тільки в покупці нових кареток (НЕ підшипників окремо), але і в проведенні демонтажу і повторної установки стулки. 

Якісна фурнітура оснащується тільки надійними сталевими підшипниками з резинометаллическими пильовиками. На подібні комплекти виробник спокійно дає 5-річну гарантію (реально каретки служать і в два рази довше). 

Вибрати оптимальні роликові каретки з надійними підшипниками згідно вазі Ваших воріт і з урахуванням умов експлуатації допоможе наш фахівець в ході безкоштовної консультації. Ціни у нас оптові, від виробника, без зайвих націнок. Наявність власного складу гарантує оперативність виконання замовлення.

Підібрані нашими експертами комплекти фурнітури будуть доставлені за наш рахунок - Ви тільки вкажете зручне відділення вантажоперевізника, а ми протягом робочого дня відправимо замовлення за цією адресою. Ніякого ризику придбання через інтернет: оплачувати можна при отриманні, коли Ви переконаєтеся в повній комплектації і цілісності набору фурнітури і / або автоматики. 

Нашим клієнтам доступна різноманітна допомога у створенні та встановлення воріт: докладні покрокові інструкції, персональні креслення і розрахунки матеріалів, консультації монтажників в телефонному режимі, обслуговування в сервісному центрі нашої компанії. 

Телефонуйте або замовляйте зворотний дзвінок для отримання достовірної інформації щодо фурнітури і автоматики, допомоги у виборі або консультації по створенню і експлуатації комірних систем. 

Не знаєш який комплект вибрати? Порадься з досвідченими установниками воріт!