Установка автоматики Miller Technics 4000

Відкривання воріт - всередину двору


Розглянемо детально монтаж приводу Miller Technics 4000 на розсувні ворота, що відкриваються традиційно до середини двору. Дана модель автоматики добре підходить для самостійної установки, при цьому зберігаються гарантійні зобов'язання, що досить важливо.

Найбільш популярні у нас цегляні стовпи, тому в прикладі буде використовуватися саме такий варіант. З кам'яними опорами монтаж буде аналогічний. Якщо ж стовпи застосовуються металеві, то можете пропустити інформацію про забезпечення заставних на поверхні опори.

Традиційно мінімальний комплект автоматики складається з пари приводів з блоком управління і пари пультів. Спочатку визначаються з місцем розташування цих елементів. розміщувати обладнання краще на висоті не менше півметра, щоб воно не виявилося в снігу взимку.

Не варто розташовувати внизу стулки і електроприводи: взимку, після дощу і просто при зайвої вогкості несприятливий вплив на техніку буде підвищеним, що не дуже добре для неї.

Іноді приводи розташовують у верхній частині воріт. Це допустимо, якщо каркас стулки міцний і надійний. Справа в тому, що привід буде зверху придавлює стулку в одному напрямку, а знизу «чинити опір» цього буде центральний упор. якщо жорсткість рами буде недостатньою, то стулку просто «викрутить». відмовлятися від упору теж не можна - розхитування вітром або людьми негативно позначиться на самих приводах. В основному такий монтаж виконують при наявності хвіртки в стулці, що не дозволяє встановити привід нижче.

Переважно обладнання розміщують приблизно по центру опорних стовпів, що дозволяє техніці працювати найбільш ефективно і не піддавати зайвим випробуванням себе та ворота. Рекомендується, щоб висота була не менше 50 см від землі.

Важливо, щоб передній кронштейн приводу кріпився до рами, а не полотну. при необхідності каркас слід посилити поперечною трубою жорсткості. другий кронштейн буде кріпитися на відповідній висоті до стовпа. На металеву опору його можна просто приварити, а ось для кам'яних і цегляних зазвичай виводять спеціальні закладні, щоб забезпечити надійність кріплення. при відкритті всередину воротах подібний «фундамент» виводиться на сторону стовпа, що дивиться у двір.

Найкраще робити заставні ще на етапі зведення стовпів. Металевий куточок однієї стороною вмуровивается в цегляну кладку, додатково його приварюють до сердечника за допомогою відрізків арматури. Друга грань буде фундаментом під кріплення приводу.

Такий підхід буде оптимальним при використанні пустотілих цегл, так як виключає ризик виривання дюбеля або розфарбовування матеріалу при спробах закріпити обладнання на поверхні опори без виведеної заставної.

На готовий стовп також можна прикріпити сталеву пластину-основу товщиною 5-10 мм. кріпити її краще анкерними болтами. Найбільш надійними в даному випадку є хімічні анкера.

Далі можна переходити до монтажу кронштейна. Місцезнаходження на стовпі визначається згідно рекомендаціям в інструкції. Найбільш важливими є параметри d (Відстань від петель до кута стовпа) і b (Від кута до кронштейна). вимірюють d, Потім по таблиці з інструкції підбирають підходяще значення b.

Для моделі Miller Technics 4000 є обмеження в застосуванні: відстань від петель до кута стовпа не повинно перевищувати 16см. Якщо опора ширша, то буде потрібно виконувати нішу для наближення механізму до стулки або використовувати більш підходящу модель, наприклад, Miller Technics 5000, яка легко долає і 30 см.

До заставної кронштейн можна приварити, прикрутити саморізами або посадити на шпильки. Останнє не тільки виглядає красиво, але і дозволяє при необхідності зрушувати весь елемент вліво-вправо за рахунок довгастих кріпильних пазів.

Якщо ж використовується зварювання, то для початку елемент лише «прихоплюється», обварюється намертво тільки після всіх перевірок на працездатність системи. при виявленні недоліків кронштейн зрізається і переставляється з урахуванням поправки. В принципі, метод нескладний, але цинк на кронштейні в районі швів обгорає.

Плюсом використовуваних з даною моделлю автоматики кронштейнів є те, що вони регульовані. Крім подовжених пазів в них передбачена можливість складання двох складових частин елементу в різних комбінаціях. Скажімо, якщо стовп вузький або петлі наближені до даної грані стовпа, то можна зібрати його «Довгим»:

Якщо ж до полотна воріт досить далеко, то можна просто максимально «притиснути» кронштейн до стовпа. У цьому випадку зменшиться відстань до стулки воріт, привід «Дотягнеться» далі, підвищиться його ефективність. Плюс іноді за рахунок цього кут відкривання можна забезпечити дещо більший, ніж 90 °.

В будь-якому випадку, видалення кронштейна від комірних петель має відповідати рекомендованим в інструкціях монтажним параметрами.

Далі слід встановити привід. З краю під прикрученою двома гвинтами чорною кришкою на верхній частині корпусу розташований сталевий палець, який і слід ставити в отвір кронштейна.

Другий кронштейн спочатку вставляється в завушини висувного штока і кріпиться до нього болтом, входять в комплект.

Шток повністю засунуть всередину корпусу. Саме в такому положенні він відповідає повністю розхристаній стулці, тому відкриваємо ворота, забезпечивши бажаний кут в межах допустимого.

Далі приставляє кронштейн до рами і відзначаємо місце, куди його будемо кріпити. Можна, можливо просвердлити трубу каркаса і затиснути болтами, можна прихопити зварюванням (ошпарити остаточно тільки після перевірки).

Закріпивши привід вже на обох кронштейнах, можна провести перевірку. сам привід потрібно перевести в ручний режим роботи. Для цих цілей відкриваємо зверху зсувну кришку механізму розблокування, де повертаємо на 90 ° шестикутний шток спеціальним ключем.

Ключ - вигнута сталева пластинка з отвором під замок механізму. У комплекті йде 2 таких ключа, які можуть застосовуватися до будь-якого з приводів.

Після розблокування можна закрити стулки. Ворота не просто повинні повністю закритися, але і кілька сантиметрів ходу штока повинні залишатися вільними. У той же час для техніки шкідливо і дуже великий запас ходу: якщо шток висувається лише наполовину, значить він прикріплений занадто близько до петель, що в свою чергу значно підвищує навантаження на техніку.

Важливо, щоб привід перебував під гострим кутом до полотна воріт або паралельно йому.

У випадках, коли шток виявляється далі від стулки, ніж край з мотор-редуктором, то слід переглянути монтажні параметри і змістити кріплення кронштейнів.

Слід провести пару циклів відкривання-закривання вручну, переконатися в плавності ходу, відсутність надмірного тертя, будь-яких перекосів і подібних недоліків. Якщо все в порядку - кронштейни обварюються або прикручуються вже остаточно. В іншому випадку буде потрібно перевірити ще раз відповідність монтажним параметрами і змістити кронштейни. З даною моделлю іноді досить просто змінити конфігурацію заднього.

Для надійної фіксації воріт необхідна наявність упору на закривання. зазвичай роблять невеликий виступ по центру проїзду без гострих кромок, а відповідну частину роблять на одній із стулок (вона буде першою закриватися, але відкриватися другий). Другу стулку прийнято постачати перетворений планкою. Таким чином одна стулка зупиняється упором, а потім дожимается щільно другий. Це дозволяє уникнути появи щілин, не дасть воріт розхитуватися, навантаження на приводи по утриманню необхідного положення воріт буде знижена.

Упори на відкривання в принципі можна і не ставити, модель досить міцна і витривала. Але зайвими вони точно не будуть, так як теж здатні зменшити можливе зайвий тиск на привід при сильному вітрі. можна придбати готові упори або зробити їх самостійно з підручних матеріалів.

Сам привід є нереверсивним, виконуючи роль замку. Черв'ячна передача підпорядковується лише мотору, не дозволяючи зрушувати вручну без розблокування ключем. на вузьких стулках цього цілком достатньо, але з широкими рекомендується встановлювати електрозамок. При великих стулках техніці потрібно більше сил, щоб протистояти вітру або спробі відкрити ворота сторонньою особою, що як мінімум підвищує знос механізму. Замок завдання утримання воріт замкненими візьме на себе, звільнивши таким чином привід від частини навантаження і продовживши йому строк служби.

Крім приводів потрібно закріпити блок управління. Він являє собою пластиковий короб, всередині якого розміщується плата і трансформатор. Є можливість розмістити всередині ще й акумулятори. Даний бокс слід помістити на вертикальну поверхню (можна на паркан, той же опорний стовп, розташовану поруч стіну) на висоті також вище за півметра над землею, щоб уникнути контакту зі снігом і потрапляння зайвої вологи. Звичайно, сам корпус виконаний герметичним, є гумовий сальник між корпусом і кришкою, але з нижньої сторони будуть отвори для проводки. До встановленого блоку повинен бути вільний доступ.

Розглянемо найбільш популярну комплектацію, що включає ще такі елементи безпеки як сигнальна лампа і фотоелементи. Наявність даних пристроїв не обов'язково, але бажано, так як лампа попереджає оточуючих про рух стулок, а інфрачервоні датчики навіть здатні «засікти» несвоєчасно з'явилася на шляху воріт перешкоду (пішохода, автомобіль, домашня тварина) і зупинити стулки до зіткнення.

Лампу розміщують на найближчому до блоку опорному стовпі таким чином, щоб вона була видна з усіх боків.

Фотоелементі на закривання розташовують на самих стовпах вище можливого рівня наметенного замету. Приймач і передавач повинні виявитися строго один напроти одного, щоб мати можливість сканувати проїзд інфрачервоним променем.

З орними воротами стоїть поставити і другу пару датчиків, винісши їх на стійках за лінію відкритих воріт. Це убезпечить занадто близько підійшли до воротам людей або надмірно під'їхав до них автомобіль від удару відкриваються стулками.

Електропідключення

Коли механічно обладнання вже закріплено, можна приступати до підключення і на будівництві. Спочатку живлення від джерела струму підводиться саме до блоку управління, звідки йде на мотори і аксесуари.

До кожного елементу системи необхідно провести кабелі. Рекомендується купувати ПВС дроти, які під проїздом простягаються у звичайній пластиковій трубі для водопроводу, а в інших випадках можна використовувати гофротруби або кабель-канали.

Природно, в тих місцях, де вони не приховані всередині колони, повинні використовуватися стійкі до ультрафіолету і інших несприятливих вуличних умов матеріали. Це стосується і гнучкою гофрованої труби біля самого приводу і на вході в блок керування. Іноді роблять приховану проводку, прокладаючи все необхідне всередині стовпів ще під час зведення огорожі та опор.

Тепер розберемося, які саме кабелі будуть потрібні. Від джерела живлення 220 В з допомогою 3-жильного кабелю з 1,5 мм перетином підводять до блоку. До моторам досить простягнути 2-жильні перетином 1,5 мм, так як мотори низьковольтні і заземлення не вимагають. На лампу і віддалений від блоку фотоелемент беруть 2-жильні проводи, перетин можна взяти як 0,5 мм, так і 0,75 мм, а ось на ближній фотоелемент буде потрібно 4-жильний того ж перетину.

Робити заміну 4-жильного на два 2-жильних не варто - це ускладнить в подальшому підключення. Якщо до плати керування будуть підведено багато схожих проводів, то переплутати їх значно простіше, що загрожує поломкою плати або перегоранням будь-якого аксесуара.

Бокс блоку управління виконаний герметичним, щоб пил і волога не могли пошкодити плату. Для підведення проводів в нижній частині просверливается необхідне число отворів.

Якщо будь-які аксесуари планується ставити пізніше, то заздалегідь просвердлювати зайві входи для комах не варто.

У верхній частини блоку розташований трансформатор.

З ним двома проводами з'єднаний сірий роз'єм, до якого і підводиться харчування 220В.

У роз'ємі видно чорний тримач, за який з гнізда можна витягнути для перевірки запобіжник. Якщо даний елемент все ж перегорів, то слід замінити його на такий же номіналом в 2А, без будь-яких «жучків». Нехтування даної захистом ставить під удар трансформатор і саму плату, заміна яких обійдеться дуже дорого.

Центральну частина блоку займає сама плата. Внизу йдуть клемні колодки, куди і підключаються всі периферійні пристрої.

Роз'єми розбиті на три групи: 9 контактів зліва дозволяють підключати датчики безпеки і елементи управління, середні 4 контакту необхідні для лампи і електрозамку, а за роботу приводів відповідають праві 4 контакти.

 

Почнемо з головного. Першим вважається привід, що стартує першим при відкриванні, а при закриванні йде другим. Він підключається до контактів з маркуванням Mo1 + і Mo1-. При цьому йде відповідність плюс мотора до плюса плати, мінус до мінуса.

Другий привід, відповідно, з'єднується з роз'ємами, промаркованими як Mo2 + і Mo2- на тій же правій колодці.

Фотоелемент TX, має два контакти, слід підключати до лівої групі роз'ємів наступним чином: «+» датчика йде на контакт із написом «+12V», А« - »до гнізда«G»Плати.

Другий фотоелемент RX має п'ять контактів, до плати підключається чотирижильним кабелем. Тоді «+» фотоелемента виводиться до «F0 +» плати, «nc» - до «F01», а «-» і «com» ​​підключаються до «G».

Іноді можна з'єднати трижильним кабелем, тоді між «-» і «com» ​​ставлять перемичку, поєднуючи потім цю «зв'язку» з одним «G»На платі.

Варто помітити, що на клемній колодці присутній три роз'єми «G» для спрощення підключення - тягнути все до одного контакту не доведеться. задвоєння також можливі, якщо використовується дві пари фотоелементів або додаткові пристрою управління.

Так до цієї ж колодці можуть приєднуватися зовнішній приймач, а також забезпечує управління з мобільного пристрою GSM модуль. Вони з'єднуються з роз'ємом «G» одним проводом, а другим - з «D»При необхідності відкривати обидві стулки або з«S»Для використання лише однієї стулки.

На середньої колодці пара L + і L- призначена для включення в систему сигнальної лампи. В цьому випадку навіть полярність не важлива.

Розташовані поруч контакти Lо + і Lо- потрібні для електрозамку. Дійсно необхідний він для широких стулок або глухих полотен великої площі. З невеликими воротами, особливо гратчастими, даний аксесуар можна і не використовувати - приводи самі запобігають несанкціоноване проникнення.

Під платою передбачено посадочне місце для джерел безперебійного живлення. Можна відкрутити гвинти в кутах плати, що дозволить зняти її і пластикову підкладку і дістатися до спеціальної ніші, куди і вставляється пара акумуляторів по 12 В.

Ризик переплутати клеми на самих елементах живлення виключений - проводка з фішками вже приєднана до них. Наявність варістора убезпечить від різкого стрибка напруги. Залишиться лише підключити до плати за допомогою спеціального роз'єму.

Перехід з основного на резервне живлення і назад здійснюється автоматично, причому при відновленні подачі напруги також самостійно активується вбудоване зарядний пристрій. Так що для користувача автоматика завжди слухняна командам з пульта без зайвого клопоту з обслуговування системи. опція додаткова, в базовий комплект акумулятори зазвичай не входять.

Налагодження та запуск системи

Блок управління потрібно запрограмувати на коректну роботу з воротами. детально всі тонкощі налаштування є в інструкції, так що можна вивчити її детально і максимально точно виставити всі параметри. Основні можливості і практичні рекомендації будуть викладені нижче - це прискорить процес введення в експлуатацію.

Основні настройки проводяться за допомогою DIP-перемикачів - важелів «Off-On». Розташовані вони трьома групами SW1, SW2 і SW3, що йдуть по лівому краю плати.

Перша група SW1:

·         SLOW - завдання вповільнень.

Уповільнення корисні для техніки, щоб стулки зупинялися плавно, без ривків і ударів про упори. Включити дану опцію можна переміщенням перемикача в положення Off. Не слід плутати: позиція On скасовує уповільнення.

·         Over_C1 і Over_C2 - сила струму, яка відключає двигун.

Різні поєднання даних двох перемикачів дозволяють підлаштуватися під різні умови.

Мінімальний струм 2А може бути недостатнім, особливо при негативних температурах. Максимальний також не бажаний, щоб не перевантажувати привід підвищеними навантаженнями. До рекомендованим значенням можна віднести 3-4 А, до Наприклад, Over_C1 залишити як Off, А Over_C2 виставити в положенні On для отримання 3А.

·         Auto_C1, Auto_C2 і Auto_C3 - регулювання паузи перед автозакриваніем.

Якщо дана функція відключена (три Off), То для закривання потрібно окрема команда з пульта або іншого пристрою управління. Зате саме тоді, коли необхідно. Активація режиму дозволяє дати команду тільки на відкривання, тоді закриються ворота самі через виставлене час.

Якщо є кілька користувачів, то можуть виникнути деякі незручності в використанні автозакриванія. І вже точно не можна відмовлятися від фотоелементів, так як будь-яка затримка понад встановленої паузи або спроба «проскочити» в ще не закриті ворота чревата подряпаним або м'ятим авто.

·         P_mode - кут відкривання хвіртки.

При використанні режиму пішохідного проходу відкривається лише одна стулка. при значенні Off вона буде розчинятися на 90 °, а при значенні On - тільки на 45 °.

·         Light - завдання режиму сигнальної лампи.

Значення On Цим перемикачем активує попереднє включення сигнальної лампи. Це означає, що при отриманні команди першої починає блимати лампа, а через 3 с буде включений двигун приводу. при значенні Off одночасно стартують миготіння і рух стулки. найчастіше всього даний параметр тримають вимкненим.

Середня група SW2:

·         Photo_1 і Photo_2 - настройка режиму роботи фотоелементів

Обидва вимикача цілком можна залишити в режимі Off. Для більш детальної інформації про інших режимах слід заглянути в інструкцію.

·         Delay_1 і Delay_2 - пауза між стартом стулок при відкриванні та закриванні

Стулки починають рух не одночасно, а з невеликою затримкою. Величину цієї паузи можна вибрати за допомогою різних комбінацій даних двох перемикачів.

Як правило, залишають два Off - 2-3 секунд цілком достатньо, якщо кронштейни виставлені правильно. При необхідності, значення можна скорегувати згідно ситуації.

·         Latch - включення електрозамку.

Якщо електрозамок не використовуватиметься, то перемикач Latch повинен знаходитися в положенні Off.

·         D_speed - завдання швидкості руху стулки при уповільненні.

У момент уповільнення стулка може рухатися зі швидкістю 50% від номінальної при значенні Off або ж з 70% від номінальної при значенні On. Практика показує, що краще тримати включеним, щоб вітер або зимові негоду не гальмували стулку надмірно.

·         O_speed - швидкість руху стулки в звичайному режимі при відкриванні та закриванні.

Включений в On перемикач говорить про роботу зі 100% швидкістю, а якщо виставити Off, То рух буде лише з 70% від номінальної. Тут краще задати повну швидкість, тобто перемикач тримати включеним.

·         D / S_set - перемикання між двостулковим і одностулкові режимом.

Є розсувні ворота з однією стулкою, тоді цей перемикач виставляється в становище Off. З звичайними ж воротами встановлена ​​позиція On.

Нижній блок SW3:

·         Remote_1 і Remote_2 завдання командної кнопки для звичайного  і одностулкової режиму.

Різні поєднання даних двох перемикачів дозволяють вибрати найбільш зручні для управління кнопки на чотирьохканальна пульті.

Зазвичай як найзручніше поєднання беруть два Off положення даних перемикачів, так що команди віддаються верхньої кнопкою пульта.

·         Ph_conn1 і Ph_conn2 - наявність фотоелементів безпеки.

Дані перемикачі показують, скільки пар фотоелементів задіяно і до яких клем вони підключені.

Після того, як всі налаштування виставлені і перевірені ще раз, можна переходити до введення системи в роботу. Для початку прописуються пульти.

Внесення кодів в пам'ять приймача починається з натискання кнопки RF-learn, яка розташовується на платі управління. Після того, як її утримують протягом 2 с, у приймача включається режим програмування, про що говорить синій світлодіод, що горить рівним світлом. Після цього на пульті слід натиснути кодованих кнопку - в підтвердження запису світлодіод приймача блимне три рази. далі можна аналогічно прописати інші пульти поки горить синій світлодіод, якщо ж він потух -  заново запустити режим програмування і продовжити кодування. Для виходу з режиму запису нічого робити не треба: по закінченню 12 з бездіяльності це станеться автоматично, що підтвердить згаслий світлодіод.

Якщо треба перепрограмувати всі пульти, то кнопку RF-learn потрібно утримувати довше - 12 с. Світлодіод і тут візуально підкаже: спочатку загориться, а коли потухне - пам'ять приймача буде повністю очищена. пульти записуються заново.

Далі слід запустити навчальний цикл. При цьому в пам'ять блоку автоматично пропишеться час роботи воріт. Навчання проводиться за відключених фотоелементах. стулки перед початком обов'язково потрібно відкрити.

Для запуску тестового циклу на платі управління натискається і утримується 5с кнопка SYS-learn. Світлодіод LED1 почне блимати червоним світлом з періодичністю раз в секунду, показуючи, що режим навчання запущений. Можна натискати кнопку пульта для старту. Якщо буде натиснута кнопка, що відповідає за обидві стулки, то система буде навчатися як двостулкові, а якщо кнопка, яка запускає одну стулку, то і система працювати буде як одностулкова.

Сам процес навчання запуститься через 3с: стулки кілька разів закриються і відкриються. Переривати процес не можна. Займе він близько 2,5 хвилин. По завершенні обидві стулки будуть закриті.

Про успішне проходженні програмування «відзвітує» червоний світлодіод LED1: буде спостерігатися подвійне блимання. Якщо ж світіння залишиться постійним, то процедуру слід повторити після перевірки налаштувань.

Фотоелементі можна активувати і перевірити після проходження тестового циклу. якщо поставити перешкоду між приймачем і передавачем, то пролунає клацання реле в одному з датчиків, а світлодіод LED3 на платі загориться. Після цього можна перевіряти дію системи безпеки на практиці. При закриванні спрацьовування фотоелементів повинно призводити до зупинки і реверсу стулок. якщо ворота відкриті, а промінь датчиків перерваний, то це не дозволить воріт закритися.

Установка своїми руками цілком під силу кожному. Особливо з докладними інструкціями і можливістю подзвонити нашим монтажникам при необхідності. Ми не просто продаємо автоматику, а й надаємо допомогу в монтажі і налаштуванні, консультуємо з питань експлуатації та обслуговування. Співробітники сервісного центру допоможуть розібратися з будь-якими питаннями, які виникають у Вас під час роботи приводу МТ4000.