Установка автоматики Rotelli MT 400 на розсувні ворота

Відкривання воріт - всередину двору

Сьогодні вчимося встановлювати автоматику для розпашних воріт Rotelli MT 400 - відкривання всередину отвору. Привід для розпашних воріт Rotelli MT 400  хороший тим, що його без проблем можна встановити на широкі стовпи - і все завдяки довгому ходу штока. Багато конкурентів пасують перед широкими стовпами - для їх установки необхідно виготовляти глибокі ніші в несучих стовпах, а це пов'язано з втратою зовнішнього вигляду, великими часовими та грошовими втратами.


Отже, маємо стандартні розпашні ворота, зашиті профнастилом і встановлені на цегляні стовпи - словом, класика, зустрічається на переважній більшості об'єктів.

Перше питання, яке виникає у більшості людей, які бажають встановити автоматику на розсувні ворота - а на якій висоті встановлювати Rotelli MT400? Ви можете встановити на будь-якій висоті, хоч в самому низу, хоч в самому верху, хоч по середині - цього Вам ніхто не заборонить.


У самому низу не рекомендується встановлювати автоматику на розсувні ворота, так як при відкриванні та закриванні воріт будуть переміщатися дроти, які взимку можуть примерзнути до льоду і при переміщенні воріт пошкодитися. Та й постійне перебування біля землі неминуче призведе до потрапляння всередину приводу вологи, що буде викликати неминучу корозію механічних і електричних частин приводу - він хоч і має захист від потрапляння вологи, але таке сусідство ніяк не допомагатиме продовжити життя приводу.


Розташування вгорі стулки воріт більш вітається, ніж нижня, але при недостатній жорсткості стулки може призводити з скручування стулки воріт в момент закриття, коли привід підтягує стулку до упору. Якщо стулка жорстка і добре чинить опір крученню - негативний ефект візуально не буде проявлятися, але в разі слабких не жорстка стулок їх крутить «пропелером», так як сила додається зверху, а упор знаходиться знизу.

У нашому випадку найкраще встановити приводу приблизно посередині стулки - приводу будуть перебувати на безпечній висоті від льоду і води, і в той же час негативний ефект від скручування стулок буде невеликою. У будь-якому випадку, встановлювати автоматику слід на висоті не менше 500 мм від землі - таким чином зменшується можливість потрапляння вологи всередину обладнання і пошкодження силових кабелів.

Також варто врахувати, що для установки приводу повинна бути можливість прикріпити до стулки воріт кронштейн. У нашому випадку на стулці є поперечна профільна труба розміром 40 * 20 * 2 мм, до якої і будемо кріпити кронштейн. Тому в даному нашому випадку найоптимальнішим місцем для кріплення приводу буде середина воріт по висоті.


Але перед тим, як встановлювати автоматику, необхідно подбати про заставних деталях, які необхідні для кріплення приводів. Заставні деталі кріпляться до сторін стовпа, звернених всередину двору, до дому.


Про заставних деталях найкраще потурбуватися ще на етапі зведення несучих стовпів. Справа в тому, що останнє десятиліття пішла мода на виготовлення несучих стовпів з декоративного облицювальної цегли, який в 95% випадків є порожнистим. І якщо спробувати встановити стандартний заводський кронштейн для кріплення приводу на саман, то з великою часткою ймовірності можна припустити, що дюбеля тримати не будуть, а в гіршому випадку цегла розкришиться.


На фото зображений приклад установки заставної деталі до сталевого стовпа, який облицьовується декоративним порожнистим цеглою.


При такому способі кріплення заставну деталь ніколи не вирве з стовпа, так як вона надійно приварена до сталевої труби.


Після облицювання на внутрішній поверхні стовпа, зверненої всередину ділянки, буде видно сталева пластинка, до якої і будемо кріпити кронштейни кріплення приводу. Акуратно і надійно.


Але навіть якщо заставні для кріплення приводу воріт не передбачили, є можливість встановити перехідні пластини для кріплення кронштейнів двигуна.

Що являють собою такі перехідні пластини? Це квадратна або прямокутна сталева пластина, виготовлена ​​з товстого (5-10 мм) сталевого листа. У цій пластині за місцем свердлити отвори для кріплення її до стовпа за допомогою анкерних болтів.


Слід зауважити, що найнадійнішим способом кріплення пластини до стовпа вважається застосування хімічних анкерів, які міцно тримають навантаження навіть в саман. Що таке хімічний анкер і як їм працювати Ви можете почитати в інтернеті. Якщо Вам потрібні недорогі якісні європейські хіманкера, за ціною в два-три рази дешевше, ніж на базарі - звертайтеся до наших продавцям.

Далі на заставну пластині або перехідну пластину необхідно встановити кронштейн приводу.

Існує кілька способів кріплення кронштейна до заставної пластині. Не важливо, який з цих способів виберете Ви - за умови якісного монтажу все нижче перераховані способи кріплення будуть нормально працювати.


За допомогою великих саморізів по металу, у яких на кінчику самореза знаходиться свердло.


За допомогою зварювання - цей спосіб вибирають більшість користувачів, так як він найшвидший. Єдиний недолік полягає в найгіршому естетичному ефекті, так як при зварюванні обгорає цинк і кронштейн стає не таким естетичним.


Ну а естети вважають за краще в пластині нарізати різьблення, вкрутити шпильки і встановити кронштейн на шпильки за допомогою гайок.  Найкрасивіший і ефектний спосіб кріплення, але, на жаль, і самий трудомісткий.


Ось так буде виглядати встановлений кронштейн на заставну платину.


Одягаємо на встановлений кронштейн привід, повністю укручуємо шток всередину приводу.


Прикручуємо до вилки штока другий кронштейн.


А на якій відстані встановити другий кронштейн? Скористаємося хитрим прийомом, який прийшов з практики монтажу розпашних воріт.

Відкриваємо ворота на потрібний нам кут, прикладаємо другий кронштейн до воріт і кріпимо його в цьому місці. Так як штоки повністю вкручені, привід не зможе відкрити ворота на більший кут - відповідно, відпадає необхідність в установці упорів на відкривання воріт. Це велика перевага перед іншими конкурентами, для яких установка упорів на відкривання - обов'язкова вимога.


Як і у випадку з кронштейном, який встановлюється на стовп, при установці кронштейна на полотно воріт не є принциповим спосіб кріплення - саморізами, зварюванням або шпилькою. Вибирайте найзручніший для Вас спосіб.


Не всім покупцям подобається підвищений зазор між виделкою і кронштейном - привід трохи "люфтит". 


Але ці зазори необхідні для нормальної роботи автоматики в випадках перекосу стулок або перекошеного кронштейна кріплення приводу. Якщо зазор відсутній, а кронштейн приварений не паралельно рівню землі, можлива поломка вилок кріплення. Якщо Ви на 100% впевнені в паралельності ходу стулок і установки кронштейнів, зменшити зазор можна за допомогою підкладання однієї широкої збільшеною шайби.


Самі "просунуті" установники автоматики на розсувні ворота Rotelli MT 400 замінюють гайку з комплекту кріплення на звичайну, з наскрізним різьбою. Заводська гайка з комплекту автоматики "глуха" - не дозволяє стиснути вилки кріплення приводу більше допустимого значення. Надмірне стиснення вилки звичайної гайкою призведе до поломки вилки! Тому ніколи не міняйте гайку з комплекту на звичайну наскрізну. На чужих помилках ще ніхто не навчився, але дуже сподіваюся, що прочитане допоможе Вам не наступити на граблі попередників, які через свою дурість примудрялися зламати вилку штока приводу.


Отже, провід встановлений на стулку. Встановлений привід Rotelli MT400 буде виглядати ось так. Шток повністю закручений корпус приводу - стулка воріт знаходиться у відкритому положенні.


Це більш детальна фотографія відкритого положення стулки розпашних воріт, вид зверху. Шток повністю втягнутий.


Відкрите положення воріт, вид знизу - стулка воріт відкрита, шток повністю втягнутий.


Також необхідно перевірити кути установки приводів. Кути установки моторів Ви можете регулювати пересуваючи кронштейни на несучому стовпі і стулці воріт, а також регулюючи їх довжину. Кронштейни можна підрізати або подовжувати, що б отримати рекомендований результат згідно таблиці з інструкції.


Що б закрити стулку, необхідно розблокувати привід. Для цього вставляємо в спеціальний отвір ключ розблокування і повертаємо до упору.


Ключ для аварійного розблокування поставляється в комплекті і має шестигранну форму з отвором всередині.


Закриваємо стулку воріт  до упору і дивимося, чи достатньо ходу штока. Якщо стулка повністю не закривається - недостатній хід штока. В цьому випадку необхідно заново перевірити і відкоригувати розміри установки кронштейна на несучому стовпі.


Ось кат буде виглядати лівий привід Rotelli MT400 в закритому стані стулки розпашних воріт. У будь-якому випадку необхідно виміряти хід штока приводу - при правильно виставлених кронштейнах значення ходу штока буде перебувати в межах 300-350 мм. Якщо ходу штока не вистачає - перевіряємо розміри, заново виставляємо кронштейни і добиваємося результату.


Шток приводу в закритому положенні воріт буде висунутий.


Шток приводу в закритому положенні воріт, вид знизу.


Як дізнатися, чи залишився  вільний хід штока? Від'єднати вилку штока від кронштейна і висунути шток. Є запас - добре, немає - регулюємо кронштейни. При повністю закритому положенні воріт шток приводу обов'язково повинен мати вільний хід в кілька сантиметрів. Відсутність вільного ходу рано чи пізно призведе до неминучої поломки приводу.


Деякі установники намагаються обдурити долю, встановлюють кронштейни кріплення на стулку в закритому стані воріт, викручуючи штоки до упору, щоб не встановлювати центральний упор, в який повинні упиратися ворота при закриванні. Так робити не можна! Інакше привід буде працювати на розрив, сила двигуна буде спрямована не на закриті стулки воріт, а на пошкодження деталей приводу! Без центрального упору все одно встановити автоматику для розпашних воріт не вийде.


Зробити сам упор невисоким, щоб не пошкодити шину або днище автомобіля - не велика проблема. Відповідна частина приварюється до стулки розпашних воріт - при цьому ми можемо зменшити висоту центрального упору.

Електричні підключення - невід'ємна частина установки автоматики на розсувні ворота

З механікою розібралися - приводу змонтовані, прийшов час електричних підключень. Необхідно знайти місце для блоку управління,  сигнальної лампи і фотоелементів безпеки, протягнути дроти до приводів.


Слід сказати, що підключати фотоелементи і сигнальну лампу бажано, але не обов'язково. Це елементи безпеки, що оберігають ворота від зіткнення з автомобілем або людиною. Зіткнення з людиною не принесе ніяких негативних наслідків ні для людини, ні для воріт. А ось зіткнення з рухомим автомобілем може привести до пошкодження лакофарбового покриття автомобіля - відновлення його не дуже дешево. У всякому разі встановити фотоелементи дешевші, ніж фарбувати боковину авто - це точно.

Так що якщо Ви не бажаєте встановлювати фото або лампу - при покупці скажіть про це менеджеру. Така покупка обійдеться дешевше, та й полегшить монтаж, адже сама трудомістка робота полягає в протягуванні кабелів і їх підключенні.


Блок управління являє собою пластиковий бокс, захищає плату управління від впливу атмосферних опадів. У нашому випадку встановимо блок управління на паркані, біля правого приводу Rotelli MT400.


А сигнальну лампу - на несучій стовпі. Сигнальну лампу бажано встановлювати в такому місці, що б вона була видна всім учасникам дорожнього руху, в іншому випадку її немає сенсу встановлювати.


Також необхідно встановити фотоелементи безпеки. Їх будемо кріпити з зовнішньої сторони на несучих колонах - при закритті і відкритті воріт промінь фотоелементів не повинен перетинатися. Якщо стулка розпашних воріт буде перетинати промінь, ворота будуть відкриватися. Таке буває, коли фотоелементи стоять дуже близько до стулки, а центральний упор деформувався і при закриванні ворота рухаються далі, ніж необхідно - при цьому ворота перетинають промінь і блок управління дає команду на відкриття стулки. Не всі правильно інтерпретують поведінку автоматики, обурюючись і сприймаючи це як "глюки" блоку управління, хоча насправді причина в слабкому упорі і близькості датчиків безпеки до стулки воріт.


Необхідно провести і укласти необхідні дроти. Звичайно, найкраще закладати дроти на етапі виготовлення несучих стовпів і отвору, але у нас спочатку роблять, а потім думають. У 80-90% випадків дроти відсутні. Якщо Ви вчасно поклали дроти, то Вас можна віднести до мислячому меншості нашого населення. Якщо Ви тільки готуєте отвір для установки автоматики для розпашних воріт, то наведена схема допоможе правильно підібрати кабелю і не помилитися який куди вести.


Для підключення сигнальної лампи слід використовувати кабель ПВС 2х0,75. Також цей кабель використовується для підключення фотоелемента, що знаходиться далі від блоку управління, хоча його можна замінити проводом  ПВС 2х0,5.


Для фотоелемента, який знаходиться ближче до блоку управління, підводять кабель ПВС 4х0,75 (можна використовувати і ПВС 4 * 0,5 але такий кабель важко знайти у вільному продажу).


Для підключення двигуна оптимальний варіант - ПВС 4х1,5.  Так як автоматика для розпашних воріт Rotelli MT400 розрахована на робочу напругу моторів 220В, то для підключення приводу використовується чотирьохжильний кабель. Три жили використовуються для роботи приводу, а четверта - заземлення, підключається до корпусу приводу. Якщо у Вас відсутній заземлюючий контур і Ви не плануєте заземлювати привід, можна використовувати кабель ПВС 3х1,5.


Тому якщо у Вас відсутній заземлюючий контур і Ви не плануєте підключати заземлення, то можна обійтися трижильним кабелем ПВС 3 * 1,5. Але ми все-таки рекомендуємо використовувати заземлення, так як це безпека Ваших близьких.

Для подачі вхідного напруги в блок управління підійде кабель ПВС 3 * 1,5.

Єдине, що ми просимо - не використовувати два кабелі по дві жили замість одного чотирижильного. Просто тоді дуже легко заплутатися - адже в блоці управління буде вісім однакових двожильних кабелів - навіть досвідчений електрик має високий шанс "тупануть" і спалити блок управління або фотоелементи безпеки.

Елемент автоматики для розпашних воріт
Дріт
Вхідна напруга
ПВС 3 * 1,5
Сигнальна лампа
ПВС 2 * 0,75
Фотоелемент 1
ПВС 4 * 0,75
Фотоелемент 2
ПВС 2 * 0,75
Привід 1
ПВС 4 * 1,5
Привід 2
ПВС 4 * 1,5


Кабелю бажано укласти в гнучкий гофр, кабель - канал або спеціальні трубки для кабелів.  А ще краще закласти кабелю в момент закладки стовпів -  це буде практичніше і красивіше, адже соплі з бовтаються кабелів не прикрашають ворота.


Слід звернути увагу на якість гофри - вона повинна бути призначена для зовнішніх робіт і стійкий для ультрафіолетового випромінювання, інакше через рік - другий гофр перетвориться на труху. З кабелями на кшталт розібралися, тепер найголовніше - все правильно підключити. Давайте розглянемо, що і на якій контакт підключати.


Що являє собою блок управління? Це пластиковий короб, всередині якого є плата управління автоматикою для воріт, всі дроти підключаються в блоці управління.


Блок управління герметичний, що б вода не потрапила в блок управління по периметру кришки встановлена ​​ущільнююча гумка. Отвори для кріплення блоку знаходяться за межами електричної частини, що запобігає попадання води через кріпильні гвинти. Отвори для виведення проводів свердлити в нижній частині короба - свердлимо строго за кількістю проводів, зайві отвори в коробі не потрібні - через них можуть проникати комахи або слимаки.


А це і є плата управління. Із заводу встановлені необхідні перемички, з правого клемниками стирчить довгий синій проводок. Цей проводок виконує роль антени - його можна зняти тільки в тому випадку, якщо буде підключатися зовнішня антена.


Також з заводу встановлений дві сині перемички - їх видалити можна тільки в тому випадку, якщо будуть підключені фотоелементи безпеки. Якщо фотоелементи безпеки не підключені, залиште на місці заводські перемички, інакше система не буде працювати.


Знімаємо роз'єми і бачимо 17 контактів на двох клемних колодках - на одній десять контактів, на інший - сім. До них будуть підключатися всі дроти.


До лівого клемних роз'єму підключається харчування, мотори та сигнальна лампа - всі прилади з напругою 220 вольт - входить харчування, приводи і сигнальна лампа.


А до правого клемних роз'єму підключаються 12-24 вольт споживачі - фотоелементи безпеки, зовнішні приймачі, GSM модулі та інші пристрої.


До контакту L підключаємо фазу, до контакту N - нуль. Але це якщо по науці - на практиці з фазіровкой можна сильно не заморочуватися - буде чудово працювати і в тому випадку, якщо фазу і нуль поміняти місцями.


Контакти L і N знаходяться з лівого боку плати управління.


Перший двигун, який буде стартувати першим на відкривання, підключаємо до контактів  COM-OPEN1-CLOSE1 згідно наведеної нижче таблиці. Привід, який стартуватиме першим при закритті стулок, підключаємо до контактів COM-OPEN2-CLOSE2. Сірий провід завжди підключається тільки до контактів COM, а от чорний і коричневий можуть мінятися місцями, в залежності від того, в який бік буде відкриватися  ворота. Тому дуже уважно дивимося в табличку, вибираємо свій варіант і уважно підключаємо мотори. Якщо помилилися - нічого страшного, приводу не згорять, але працюватимуть не коректно.


Існує два сценарії - першим на відкриття може стартувати або лівий, або правий привід. Залежно від того, який привід у Вашому випадку буде відкриватися першим, виберіть потрібну схему підключення.

Як визначити, що мотори підключені правильно? Перше рух приводу після подачі напруги повинно бути втягування штока всередину приводу. Якщо ж штоки видавлюються назовні - перевіряйте підключення приводів, інакше автоматика буде працювати некоректно.

При першому пуску уважно дивіться, який з приводів першим почне рух - це буде той, який підключений до контактної групи COM-OPEN1-CLOSE1. А на закривання першим піде привід, підключений до контактів COM-OPEN2-CLOSE2. Це зроблено для того, що б стулки воріт не перехоплює, не стикалися між собою.


Дріта на приводах такого же цвета, как и на приведенных схемах подключения, поэтому ошибиться удается только самым "одаренным", которые спешат и не смотрят в инструкцию. В жгуте четыре провода, три из которых (серый, черный и коричневый) подключаем к блоку управления. Четвертый провод желто - зеленого цвета следует подключить к заземлению.


Не забуваємо підключити конденсатори до контактів OPEN1 і CLOSE1 для першого приводу і до контактів OPEN2 і CLOSE2 другого приводу.


Конденсатори представляють собою циліндри білого кольору з упаяними білими проводами. Вони підключаються до тих же роз'ємів, що і приводи. Без підключених конденсаторів привід працювати не буде - буде тільки "мукати", а електромотори обертатися не будуть.


Конденсатори кріпляться в блоці управління в спеціальних пластикових хомутах - це дозволяє надійно закріпити їх в коробі блоку управління.


Сигнальна лампа подключается к контактам COM и LAMP.


Для сигнальної лампи полярність значення не має, можете сміливо підключати не звертаючи увагу на фазировку. Сигнальну лампу слід використовувати без переривника, так як переривник вбудований в плату управління.


Двоконтактний фотоелемент - передавач підключаємо до контактів 15VAC на блоці управління. Куди який дріт значення не має, так як з плати управління подається змінний струм, який, як відомо, полярності не має.


Фотоелемент - передавач встановлюється на далекому несе стовпі від блоку управління, так як для його підключення необхідний двожильний кабель. Економічно вигідніше встановлювати його на далекому стовпі, так як двожильний кабель дешевше чотирижильного, який необхідний для підключення приймача.


Фотоелемент - приймач (на якому 5 контактів) підключається до клемної колодці за допомогою чотирижильного кабелю. Контакти  -  и  +  підключаються до контактів 15VAC.   Контакт GND плати управління підключається до контакту COM на фотоелементі, а контакт PHOTO1 необхідно підключити до контакту NC. П'ятий контакт фотоелемента NO не вдалося підключитися.


Фотоелемент - приймач встановлюємо на ближній до блоку управління несе стовп. Принципового значення на якому стовпі встановлювати приймач, а на якому передавач - немає.

Увага! При підключенні фотоелементів безпеки необхідно видалити заводську перемичку між контактами GND і PHOTO1, друга заводська перемичка між контактами GND і PHOTO2 залишається, так як при її відсутності ворота працювати не будуть.

При правильно підключених фотоелементах безпеки світлодіоди P1 і P2 горіти не повинні. Якщо горить світлодіод P1 і P2 - це сигналізує про несправності в системі елементів безпеки - неправильне підключення або поломки фотоелементів безпеки. Світлодіод P1 відповідає за роз'єм Photo1, а діод P2 відповідає за роз'єм Photo2 відповідно.

Як переконатися, що фотоелементи безпеки працюють коректно? В першу чергу помахайте рукою між датчиками фотоелемента - з датчика - приймача Ви повинні чути тихі клацання спрацьовує реле, а на платі управління буде загорятися світлодіод P1 в разі появи перешкоди. Перешкода прибираємо - світлодіод повинен згаснути.


Якщо треба підключити кнопку або зовнішній приймач, то підключати їх слід до контактів GND і START. Якщо підключати не плануєте - залиште контакти без підключень і перемичок.


Якщо Ви плануєте підключати зовнішню антену, то підключати її необхідно тільки за допомогою екранованого кабелю, при  це центральний провід антени підключається до контакту ANT, а екран до контакту GND. Як бачите, підключення до блоку управління зрозуміле і анітрохи не складне. Переходимо до першого пуску та налагодженню параметрів блоку управління.

Перший пуск і налагодження блоку управління

Підключіть блок управління до зовнішньої мережі 220 Вольт. Далі необхідно записати пульти дистанційного керування в пам'ять приймача. Привід дозволяє налаштувати відкривання як двох стулок, так і однієї стулки (режим хвіртки).


Для запису пульта дистанційного керування в пам'ять приймача необхідно здійснити короткочасне натискання (менше однієї секунди) на кнопку L1, розташовану на блоці управління при цьому діод L1 на платі повинен загорітися рівним світлом. Натисніть необхідну кнопку на пульті дистанційного управління і потримайте її довше протягом декількох секунд - пульт ДУ запишеться в пам'ять приймача.

Якщо необхідно записати пульт ДУ для відкриття однієї стулки, натисніть ще два рази на кнопку L1 - світлодіод L1 блиматиме періодичність один раз в секунду.  Натискаємо і утримуємо потрібну кнопку на пульті дистанційного керування - кнопка навчиться як одностулкова.

Для очищення пам'яті приймача натисніть і утримуйте кнопку L1 на блоці управління більше трьох секунд.

Увага! При записи пультов обращайте внимание на режим работы светодиода L1 - светится он постоянным светом или мигает, так как неправильная  запис пультів в блок управління призведе до некоректної роботи - так званим в народі "глюків".

Розблокуйте приводу Rotelli MT400, встановіть стулки воріт з шкідливіше положення і повторно заблокуйте. Зробіть пробний пуск двигуна на дві-три секунди за допомогою пульта дистанційного керування або кнопки.

Якщо перший пуск - відкриття воріт, то підключення зроблені правильно. Якщо закриття, то необхідно поміняти між собою дроти OPEN - CLOSE на обох моторах.


На платі управління Rotelli MT400 є червоний DIP перемикач режимів роботи. На ньому є три маленьких рубильника, перемикаючи які ми змінюємо режими роботи приводу. Давайте подивимося, який за що відповідає.

Перший вимикач відповідає за режим роботи сигнальної лампи - переривчастий або постійний режим роботи. Якщо перший вимикач вимкнений, лампа буде працювати в переривчастому режимі. Якщо включений - в постійному режимі, тобто не буде блимати.

Другий DIP вимикач відповідає за включення уповільнення. Якщо він включений - уповільнення активовано, вимкнений  - уповільнення працювати не буде.

І третій вимикач активує функцію автоматичного закриття воріт - якщо цей вимикач включений, ворота будуть мимоволі закриватися по закінченню часу, яке ви можете виставити за допомогою резистора А2.


На платі розташовані три резистори, обертаючи який Ви можете змінювати значення тієї функції, за яку  ці резистори відповідають. Обертаємо резистор проти годинникової стрілки - значення зменшується, за годинниковою стрілкою - збільшується.

Резистор D1 відповідає за затримку другого приводу. Рекомендуємо дотримуватися середнього значення - головне, що б стулки розпашних воріт один одному не заважали і не чіплялися один за одного.

Резистор А2 регулює час автоматичного закривання. Крутимо за годинниковою - час збільшується, проти - зменшується. Якщо DIP вимикач №2 знаходиться в положенні OFF, регулювати резистор А2 немає необхідності.

Резистор F3 регулює зусилля, що розвивається приводами для розпашних воріт. Крутимо проти годинникової стрілки - зусилля зменшується, за годинниковою стрілкою - збільшується. Якщо виставлено мінімальне зусилля, то приводу працювати не будуть! Враховуйте цей факт при діагностиці устаткування.

За допомогою резистора F3 відрегулюйте зусилля, необхідне для стійкої роботи приводів. Пам'ятайте, що максимальне зусилля може привести до деформації стулок воріт і в деяких випадках навіть до поломки приводу! Правильно виставлене зусилля - запорука довгого і безпроблемної експлуатації автоматики для воріт.


Для виставлення необхідного часу роботи служать дві кнопки - T1 і Т2.

ВАЖЛИВО! Перед виставленням часу роботи слід перевести DIP вимикач №2 в положення OFF. Якщо він буде включений під час програмування часу роботи стулок, то буде програмуватися час роботи уповільнення, а не час роботи стулок. Тому не забувайте вимикати DIP 2 щоб уникнути помилок.

Час роботи двигуна №1 програмуємо за допомогою кнопки Т1. Для цього утримуємо її не менше 3-х секунд - в результаті повинен спалахнути на три секунди і згаснути світлодіод, розташований біля кнопки. Далі необхідно ввести час роботи стулки, натискаючи на кнопку Т1. Одне натискання на кнопку дорівнює одній секунді роботи приводу. Наприклад, 20 натискань на кнопку дорівнюватиме 20 секундам роботи двигуна. Для завершення установки часу роботи необхідно натиснути і утримати кнопку Т1 на протязі 3-х секунд. Якщо ви зробили все правильно, світлодіод мигне стільки раз, скільки було встановлено при програмуванні - в нашому прикладі це 20 секунд.

Час роботи другого мотора виставляється аналогічно першому за допомогою кнопки Т2. Натискаємо і утримуємо кнопку Т2  3-4 секунди - загориться на 3 секунди світлодіод, розташований біля кнопки. Далі тиснемо на кнопку стільки разів, скільки секунд хочемо ввести в пам'ять блоку управління, при цьому кожне натискання кнопки буде супроводжуватися коротким миготінням світлодіода. Для завершення процедури утримуємо кнопку Т2  3-4 секунди - якщо все зроблено правильно, світлодіод промігает кількість разів, рівне часу відкривання в секундах.

Після виставлення часу роботи приводів включите уповільнення за допомогою DIP 2 - стулка буде м'яко підходити до обмежувача ходу воріт, мінімізується ударне навантаження і зростає ресурс механічних частин приводу.

Час закриття стулок буде приблизно на 2 секунди більше, ніж виставлене нами для відкриття стулок. Багато користувачів сприймають це як "глюк" - але це коректна робота автоматики. Це зроблено для того, що б при закритті стулки воріт щільно підтяглися до центрального упору, а приводу вибрали все паразитні люфти в редукторі і місцях з'єднання стулки воріт з приводами.

Наприклад, Ви задали час відкриття стулок 18 секунд, що дорівнює приблизно 90 градусів відкриття стулки. При натисканні на пульт стулка відкриється на 90 градусів за 18 секунд і зупиниться. При закритті воріт час роботи приводів складе приблизно 20 секунд, тобто на дві секунди більше. У момент зіткнення стулки воріт з центральним акцентом буде включено уповільнення - стулки воріт м'яко торкнуться і надійно підтягнутий їх до упору, виключивши освіти люфтів.


І ось, ми на фініші установки автоматики на розсувні ворота. Ворота вже відкриваються - закриваються, але треба підігнати настройки - відрегулювати час роботи стулок, виставити зусилля  и  включити уповільнення приводу.


Монтаж закінчений. Стулки відкриваються і закриваються в автоматичному режимі, немає потреби напружувати дружину або дочку відкривати в негоду ворота. Як бачите,  установка установка автоматики на розсувні ворота своїми руками не така складна - трохи фантазії, пару годин витраченого часу і справа в капелюсі. Найголовніше - не боятися. Адже в цій статті ми так детально розжували процес установки, що важко знайти людину, якій це буде не під силу. Головне, що б руки з правильного місця росли!

Раджу дотримуватися рекомендацій по установці, адже вони народилися не в офісі - їм передували тисячі монтажів на самих різних воротах. Де можна обдурити долю - ми самі показали, а де не можна - застерегли. 

Не бійтеся, ми будемо Вас супроводжувати на всіх етапах монтажу та експлуатації автоматики. Якщо виникли питання - не соромтеся, дзвоніть - наш сервісний центр з задоволенням допоможе вам розібратися в будь-якій проблемі і підкаже як вчинити. Ми не беремо гроші за консультацію - для Вас все буде безкоштовно. Потрібна допомога - дзвоніть, не бійтеся здатися нав'язливим. Допомагати Вам - це наша робота, і ми постараємося зробити її максимально якісно.